Dersin Adı | Betonarme Yapıların Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 312 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Betonarme binaların düşey yükler ve deprem etkileri altında statik ve betonarme hesabının yapılmasıdır. Betonarme döşemelerin, kirişlerin, kolonların ve temel sisteminin tasarımının yapılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, betonarme yapıların döşeme ve temel sistemleri analizi yapılacaktır. Betonarme elemanların ve binaların sismik davranışları incelenecektir. Çok katlı betonarme binanın statik ve betonarme hesabı yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Betonarme döşemelere giriş | Bölüm-13; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
2 | Betonarme döşemelere giriş | Bölüm-13; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
3 | Tek doğrultuda çalışan betonarme döşemeler | Bölüm-12; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
4 | Çift doğrultuda çalışan betonarme döşemeler, Westergaard Yöntemi | Bölüm-13; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
5 | Mimari planın tanıtılması, taşıyıcı sistem seçimi. Döşeme plaklarının oluşturulması, statik ve betonarme hesaplarının yapılması | Bölüm-13&19; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
6 | Betonarme kirişlerin hesap yüklerinin bulunması | Bölüm-4; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
7 | Dişli ve Asmolen Döşemeler | Bölüm-19; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
8 | Dişli ve Asmolen Döşemeler | Bölüm-19; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
9 | Betonarme Duvar Altı Temeller | Bölüm-15; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
10 | Ara Sınav | |
11 | Betonarme Tekil Temeller | Bölüm-15; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
12 | Betonarme Tekil Temeller | Bölüm-15; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
13 | Betonarme Sürekli Temeller | Bölüm-15; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
14 | Betonarme Sürekli Temeller | Bölüm-15; “Design of Concrete Structures”, D. Darwin, C.W. Dolan and A.H. Nilson, D., 15th Ed. Mc Graw Hill, 2016. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Darwin et.al., Design of Concrete Structures, 15th Edition, McGraw-Hill / Park ve Paulay, Reinforced Concrete Structures, Wiley, ISBN: 0073397946 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | TS 500, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, 2000. Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği, 2018 Ders Notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest